ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Τμήμα Σκηνοθεσίας

Μοντάζ

Οι σπουδάστριες/στές μαθαίνοντας τη διαδικασία του μοντάζ από τον μοντέρ και σκηνοθέτη Δημήτρη Γεράρδη και μέσα από τη χρήση συγκεκριμένων προγραμμάτων δημιούργησαν το δικό τους υλικό για μια ταινία μικρού μήκους. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου δούλεψαν την ιδέα του σεναρίου, την αφήγηση και τη δημιουργία εικόνας και ήχου.

Μάιος – Ιούνιος 2023

Εισαγωγή στον Θεατρικό Φωτισμό

Το σεμινάριο που παρέδωσε η Χριστίνα Θανάσουλα προσπάθησε να ρίξει φως στη διαδικασία του σχεδιασμού φωτισμών, να προσφέρει δηλαδή μέσα από τη θεωρία και την πράξη μια πρώτη επαφή με αυτό το άυλο υλικό δραματουργίας. Οι σπουδάστριες/στές μελέτησαν τη φύση και τις ιδιότητες του φωτός, ερεύνησαν τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην τέχνη, έκαναν μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία του θεατρικού φωτισμού και εξοικειώθηκαν με τη δραματουργία του σχεδιασμού φωτισμών.

Μάιος – Ιούνιος 2023

Χρήση Τεχνικών της Μουσικής για την Ανάπτυξη της Σκηνικής Δραματουργίας

Το σεμινάριο του Δημήτρη Καμαρωτού ήταν ένα πυκνό εργαστηριακό μάθημα με αντικείμενο τον εντοπισμό νέων αναγκαίων τεχνικών και εργαλείων για την ανάπτυξη της σκηνικής δραματουργίας. Ο εισηγητής προσέγγισε θεωρητικά και αναλυτικά τις δυνατότητες, τις αναγκαιότητες και τις τεχνικές για τον εμπλουτισμό των μέσων δραματουργίας με κεντρική οπτική γωνία τη μουσική.

Μάιος 2023

Δίνοντας Πρόσωπο στο Κοινό ή Πώς να Σκηνοθετήσεις έναν Άρρωστο Ηθοποιό

O ηθοποιός και σκηνοθέτης Ηλίας Κουνέλας παρέδωσε σεμινάριο δοκιμάζοντας να «στρέψει το βλέμμα των σπουδαστριών/στών γύρω από τον δρόμο που μπορεί να τους εξασφαλίσουν η αδυναμία τους, η ουσιαστική αγωνία τους, όσα δεν καταφέρνουν ή όσα δεν είναι αποδεκτά στον κόσμο του θεάματος». Ο Ηλίας Κουνέλας από την εμπειρία με τη δράση «Επισκεπτήριο» του Εθνικού Θεάτρου και τις παραστάσεις που έχει παραχωρήσει σε νοσοκομεία και σπίτια ασθενών αναζητά την εφαρμογή του θεάτρου σε μικρές επιφάνειες και σε περιορισμένο αριθμό θεατών.

Μάιος 2023

Ηχοτοπία και Σύνθεση Ήχου και Πολυμεσικές/Πολυτεχνικές Παραστάσεις

Ο συνθέτης και sound designer Μανώλης Μανουσάκης δίδαξε παραγωγή ήχου, τεχνικές ηχογράφησης και σύνθεσης ήχου για τις ανάγκες μιας θεατρικής παράστασης. Οι σκηνοθέτριες/τες που συμμετείχαν στο εργαστήριο διδάχτηκαν τεχνικές ηχογράφησης με σκοπό να εισαχθούν στην επεξεργασία ήχου με εργαλεία ελεύθερα στο διαδίκτυο και διαθέσιμα ως freeware. Επίσης, οι συμμετέχοντες συνέθεσαν ηχοτοπία και μπήκαν στον αισθητικό κόσμο της ηχητικής σύνθεσης και του προγραμματισμού.

Ιούλιος 2023

Για μια Σύγχρονη Αφήγηση και Δραματουργία

Ο Αλέξανδρος Μιστριώτης παρακίνησε τους σπουδαστές να εξετάσουν τη σύγχυση που κυκλώνει τη δραματουργία και να τη μετατρέψουν σε πηγή έμπνευσης. Οι συμμετέχουσες/οντες μίλησαν για την ιστορία του όρου, τη σύγχρονη χρήση του και τη σημασία του συγκείμενου σε κάθε αφήγηση. Εξετάστηκε ένα αφηγηματικό «σενάριο» για να ελεγχθούν οι υποθέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν αφορμές για συζήτηση και συνεργασία.

Μάρτιος 2023

Το Διαδικτυακό Θέατρο: Όλος ο Κόσμος μία Σκηνή

Στο σεμινάριο που δόθηκε από τη Χριστίνα Παπαγιαννούλη (ερευνητική υπότροφος και λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας) οι συμμετέχουσες/οντες κλήθηκαν να εξετάσουν παραδείγματα διαδικτυακού θεάτρου. Η ιστορία του διαδικτυακού θεάτρου είναι μέρος της μακράς σχέσης θεάτρου και τεχνολογίας, οι ρίζες της οποίας εντοπίζονται στον «από μηχανής θεό» του αρχαίου θεάτρου. Το απόσπασμα του Σαίξπηρ «όλος ο κόσμος μια σκηνή» γίνεται εφικτό μέσω του διαδικτύου, το οποίο προσφέρει «παραστασιακούς» χώρους όπως blogs, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, εικονικά περιβάλλοντα και εφαρμογές επικοινωνίας που περιλαμβάνουν chat rooms, κάμερες και avatars.

Ιούνιος 2023

Παραστατικές Τέχνες και Ψηφιακά Μέσα

Το σεμινάριο της Αγγελικής Πούλου (διδάκτωρ Θεατρικών Σπουδών) είχε θέμα το πεδίο των ψηφιακών τεχνών και τη διατομή τους με την επιτέλεση και με τους πειραματισμούς της σύγχρονης τέχνης μέσα από την επιμέλεια, δραματουργία και συμπαραγωγή υβριδικών έργων όπως επιτελεστικοί και ηχητικοί περίπατοι, εγκαταστάσεις επαυξημένης πραγματικότητας, VR έργα, εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, φεστιβάλ ψηφιακών τεχνών, πολυμεσικές παραστάσεις κ.ά.

Ιούνιος 2023

Διεθνείς Συνεργασίες, Ανταλλαγές, Σύνδεση Έρευνας και Καλλιτεχνικής Πράξης

Η Ακτίνα Σταθάκη (θεατρολόγος και καλλιτεχνική διευθύντρια του οργανισμού Between the Seas) παρέδωσε σεμινάριο το οποίο στράφηκε γύρω από τις εξής θεματικές: διεθνείς συνεργασίες και ανταλλαγές με νέους, ανερχόμενους καλλιτέχνες, σύνδεση έρευνας και καλλιτεχνικής πράξης καθώς και έμφαση στην πειραματική –εργαστηριακή δουλειά.

Ιούνιος 2023

Σκηνοθεσία: Σύνδεση με την Αγορά Εργασίας

Η δραματουργός και σκηνοθέτρια Νικολέτα Φιλόσογλου παρέδωσε σεμινάριο με θέμα τη σύνδεση των σπουδαστριών/στών με τους οικονομικούς όρους στον χώρο των κρατικών σκηνών (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, επιχορηγήσεις του ΥΠΠΟ κ.ά.) και του ιδιωτικού τομέα της θεατρικής αγοράς. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων οι σπουδάστριες/στές δούλεψαν με φύλλα προϋπολογισμού (budget template example), ήρθαν σε επαφή με τη διαδικασία δημιουργίας ΑΜΚΕ, με αιτήσεις επιχορήγησης θεατρικής παραγωγής, με προετοιμασία σκηνοθετικών προτάσεων, χρονοδιαγράμματα και προετοιμασία ιδιωτικών συμφωνητικών πριν από την έναρξη των δοκιμών.

Μάρτιος 2023

Σωματική Προετοιμασία – Τεχνική Αναπνοής

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ταξιάρχης Χάνος παρέδωσε σεμινάριο στο οποίο επικεντρώθηκε στη σωματική προετοιμασία και ελευθερία στις τεχνικές αναπνοής (εισπνοή – εκπνοή – άπνοια) και παραγωγής ήχου, στην ακουστική αγωγή, την φωνητική αγωγή και την εκφορά λόγου με ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς, εργαλεία ιδιαίτερα χρήσιμα στους επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών.

Ιούλιος 2023

Handmade Cinema / Βασικές Αρχές Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και Παραγωγής

Ο σκηνοθέτης Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης μύησε τις/τους σπουδάστριες/στές στη διαδικασία δημιουργίας μιας μικρής ταινίας δουλεύοντας την ιδέα του σεναρίου, την αφήγηση, την επιλογή ή τη δημιουργία της εικόνας και του ήχου και την ολοκλήρωση του κινηματογραφικού έργου.

Απρίλιος, Ιούνιος 2023

Τμήμα Υποκριτικής Ι

Θεωρία και Ερμηνεία Αρχαίου Δράματος

Ο Κωνσταντίνος Βαλάκας, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών, δίδαξε σεμινάριο στο πρόγραμμα επιμόρφωσης. Η θεματική διαλέξεων, μαθημάτων και έρευνάς του αφορά τα αρχαιοελληνικά ποιητικά και δραματικά κείμενα, είδη και παραστάσεις, με έμφαση στην τραγωδία, καθώς και θεωρητικές απόψεις για την ποίηση, το θέατρο και τις τέχνες στην ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα και την Ευρώπη από τον 17ο αιώνα και μετά.

Σεπτέμβριος 2022

Κίνηση, Φωνή και Έμμετρος Λόγος ως Δραματουργικά Εργαλεία

Η Λένια Ζαφειροπούλου δίδαξε μαζί με τον Τάσο Καραχάλιο σεμινάριο στο πρόγραμμα επιμόρφωσης. Πώς γεννιέται η σκηνική κίνηση από την απλή κίνηση της καθημερινότητας; Ποιοι είναι οι νόμοι της ομαδικής σκηνικής κίνησης; Πώς χρησιμοποιούνται το φωνητικό εύρος και η ένταση, το τέμπο, η εκφορά και ο ρυθμός του λόγου ως δραματουργικά εργαλεία; Σε τι διαφέρει η σκηνική από την καθημερινή φωνή; Πώς «θεατροποιείται» ένα μη θεατρικό κείμενο; Τι δραματουργικές δυνατότητες προσφέρει ο έμμετρος λόγος; Η ομάδα δούλεψε φωνητικές και χορευτικές ασκήσεις και μικρά μη θεατρικά κείμενα και κατέληξε στο μεγάλο αφηγηματικό ποίημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Ο Βιασμός της Λουκρητίας.

Σεπτέμβριος, Δεκέμβριος 2022

Ερμηνεία Ποιητικού Μη Ψυχολογικού Θεάτρου Από τον Βυσσινόκηπο στον Ίωνα

Η Λυδία Κονιόρδου, ηθοποιός και σκηνοθέτρια, δίδαξε σεμινάριο στο πρόγραμμα επιμόρφωσης των αποφοίτων της Σχολής. Η Λυδία Κονιόρδου έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό σεμιναρίων και διαλέξεων για το αρχαίο δράμα και τον ελληνικό πολιτισμό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2022

Ο Λόγος στην Αρχαία Τραγωδία, Ερμηνεύοντας την Αντιγόνη

Η Αμαλία Μουτούση δίδαξε σεμινάριο με θέμα τον λόγο στην αρχαία τραγωδία στο πιλοτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης.

Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2022

Ευμενίδες

Η Άντζελα Μπρούσκου ερευνά τη μέθοδο και την τεχνική του ηθοποιού με βασικό άξονα την αρχαία τραγωδία, ως δασκάλα, ηθοποιός και σκηνοθέτρια (Οκτώβριος – Νοέμβριος, 2022). Στόχος του σεμιναρίου ήταν να αποκαλυφθεί αυτή η αρχέγονη μνήμη που κρύβεται στο σώμα του ηθοποιού – performer με όχημα την αρχαία τραγωδία. Η ομάδα ασχολήθηκε διεξοδικά με τη δραματουργία του έργου μέσα από ασκήσεις φωνής – αναπνοής και σωματικούς αυτοσχεδιασμούς που προέκυψαν μέσα από την έρευνα.

Οκτώβριος – Νοέμβριος 2022

Θεατρικότητα

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ηθοποιούς και σκηνοθέτες, δίδαξε σεμινάριο επιμόρφωσης με τίτλο Θεατρικότητα. Ηθοποιός, σκηνοθέτης αλλά και συγγραφέας θεατρικών έργων και μεταφραστής, ο Βασίλης Παπαβασιλείου ως έμπειρος θεατράνθρωπος και παιδαγωγός μετέφερε την πλούσια εμπειρία στις/στους σπουδάστριες/στές.

Νοέμβριος 2022

The Drama of Storytelling: A Study of the Tragic Chorus

Η Ελένη Παπάζογλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας και Θεωρίας & Πρόσληψης του Αρχαίου Δράματος στο τμήμα Θεάτρου της Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, παρέδωσε σεμινάριο στο οποίο μελετήθηκε πώς το κείμενο γίνεται «ο άλλος» και πώς ανοίγουμε στα ερεθίσματα που εκείνο δίνει χωρίς να του επιβαλλόμαστε με τις προθέσεις μας. Πώς δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε να μη «δώσουμε» εμείς στις λέξεις όπως συνηθίζουμε αλλά να τις ακούσουμε όπως αυτές μας προτείνουν την κάθε στιγμή.

Σεπτέμβριος 2022

Προσωπική Εμπειρία και Υποκριτική – Από τον Κ. Σ. Στανισλάβσκι στον Α. Α. Βασίλιεβ

Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός Λένα Φιλίπποβα παρέδωσε σεμινάριο στο πρόγραμμα επιμόρφωσης αποφοίτων με έμφαση στην εξερεύνηση και τη χρήση της προσωπικής εμπειρίας του ηθοποιού. Η Λένα Φιλίπποβα ερευνά και εξασκεί τα βασικά εκφραστικά μέσα του ηθοποιού όπως προτείνει το αλφαβητάρι της ρωσικής σχολής, με ασκήσεις βασικής εκπαίδευσης, ανάλυση κειμένου και πρακτική εφαρμογή.

Σεπτέμβριος 2023

Από το Αρχαίο Δράμα στην Παράσταση

O σκηνοθέτης Γιάννης Χουβαρδάς δίδαξε σεμινάριο με τίτλο Από το Αρχαίο Δράμα στην Παράσταση. Ο ίδιος έθεσε τα εξής ερωτήματα: «Υπάρχει στην πραγματικότητα αυτό που λέγεται “θεατρικός δάσκαλος”; “Μαθητής”; Μπορεί η τέχνη, και κυρίως η έμπνευση του θεάτρου, να μεταδοθεί από έναν έμπειρο –έστω– επαγγελματία σε έναν νεότερο χωρίς να κινδυνεύει να παρεξηγηθεί, να διαστρεβλωθεί ή να γίνει απλή παπαγαλία ή αντιγραφή; Πώς μπορεί ο κάθε νέος ηθοποιός να βρει τον δικό του προσωπικό δρόμο χωρίς άνωθεν επιβεβλημένα πρότυπα και στερεότυπα; Πώς μπορεί ο σκηνοθέτης να αφεθεί στην κυριαρχία ενός δημιουργικού χάους που δεν ελέγχει;».

Σεπτέμβριος, Νοέμβριος 2022

Τμήμα Υποκριτικής ΙΙ

Αρχαίο Δράμα / Σύγχρονες Δραματουργίες

Ο σκηνοθέτης Ανδρέας Ανδρέου παρέδωσε σεμινάριο με στόχο τη συνθετική εργασία πάνω σε υλικό που αντλείται από το αρχαίο δράμα. Ξεκινώντας από τα κείμενα της τραγωδίας και της κωμωδίας, οι σπουδάστριες/στές ήρθαν σε επαφή με υλικό που εκπορεύεται από τους ποικίλους κύκλους και τις διάφορες θεματικές του αρχαίου ρεπερτορίου και φτάνει ως το σήμερα. Οι συμμετέχουσες/οντες εργάστηκαν με αποσπάσματα από ομόθεμα κείμενα (π.χ. Αντιγόνη, Οιδίπους επί Κολωνώ) αλλά και μέσω εξακτινώσεων σε νεότερο υλικό (π.χ. Αντιγόνη κατά Anouilh, Brecht, Heaney, Žižek, Carson, Tóibín).

Μάιος 2023

Η Εκφορά του Λόγου στο Αρχαίο Δράμα

Η ηθοποιός Κάτια Γέρου, βασική συνεργάτιδα του Θεάτρου Τέχνης για πάνω από 30 χρόνια, παρέδωσε σεμινάρια στο πρόγραμμα επιμόρφωσης. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, με εργαλεία κυρίως χορικά αλλά και στάσιμα από την Αντιγόνη του Σοφοκλή και την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη, πραγματοποιήθηκε εργασία πάνω στην ομιλία και στο πώς να διαχειρίζεται κανείς τα κείμενα με απλότητα και αμεσότητα χωρίς να χάνει τα πολλαπλά νοήματα που εγείρονται και άπτονται της τελετουργίας και της μεταφυσικής.

Μάιος 2023

Υποκριτική με Προσωπείο

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Σίμος Κακάλας παρέδωσε σεμινάριο για τη χρήση θεατρικής μάσκας προσωπείου στο πρόγραμμα επιμόρφωσης της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Δουλεύοντας με μάσκες, κούκλες, βίντεο προβολές και ζωντανή μουσική επί σκηνής βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση αφηγήσεων και τεχνικών.

Μάιος 2022

Αγγελικές Ρήσεις στο Αρχαίο Δράμα

Η ηθοποιός Φιλαρέτη Κομνηνού παρέδωσε σεμινάριο με θέμα: Αγγελικές Ρήσεις στο Αρχαίο Δράμα. Η μελέτη των αγγελικών ρήσεων έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως πεδίο έρευνας. Οι κώδικες του αφηγηματικού θεάτρου συμπυκνώνονται στο υλικό που προσφέρουν τα πρόσωπα των αγγελιοφόρων. Στοιχεία που προβληματίζουν τον ηθοποιό – ερμηνευτή είναι ο τρόπος έκφρασης, η συναισθηματική εμπλοκή με το αφηγούμενο γεγονός, η αποστασιοποίηση, ο συγκροτημένος ή παραληρηματικός λόγος με χάσματα ή κενά μνήμης.

Μάιος 2022

Βάτραχοι του Αριστοφάνη: Μελετώντας την Αττική Κωμωδία

Η σκηνοθέτρια Γεωργία Μαυραγάνη παρέδωσε σεμινάριο με τίτλο Βάτραχοι του Αριστοφάνη: Μελετώντας την Αττική Κωμωδία. Στο έργο της η σκηνοθέτρια διερευνά τις δυνατότητες και τις τεχνικές του θεάτρου ντοκουμέντο καθώς και θέματα που αφορούν τη σύγχρονη χορικότητα.

Μάιος – Ιούνιος 2023

Άξονες της Ρητορικής στο Αρχαίο Δράμα

Η Εύη Σαουλίδου αναζήτησε μαζί με τις/τους συμμετέχουσες/οντες στο σεμινάριο τους άξονες της ρητορικής στο αρχαίο δράμα και προσπάθησε να οδηγήσει τη δράση του ηθοποιού ξεκλειδώνοντας τα νοήματα του αρχαίου κειμένου.

Μάρτιος 2023

Μέθοδος DasArts Feedback

Ο Μανώλης Τσίπος, μεταπτυχιακός απόφοιτος του τμήματος Theatre του DasArts στο Άμστερνταμ, παρέδωσε σεμινάριο βασισμένο στη μέθοδο Feedback της ολλανδικής σχολής DasArt. Οι συμμετέχουσες/οντες ασχολήθηκαν με τα εξής ερωτήματα: Με ποιους τρόπους μπορούμε να συζητήσουμε ένα καλλιτεχνικό έργο συλλογικά; Ποιες είναι οι συμφωνίες τις οποίες (είναι απαραίτητο να) συν-δημιουργούμε κάθε φορά που συναντάμε ο ένας τον άλλο και επικοινωνούμε μεταξύ μας; Ποιον επιλέγουμε προκειμένου να μας προσφέρει τις σκέψεις ή τις αμφιβολίες του σχετικά με το καλλιτεχνικό μας έργο; Σε αυτές τις κρίσιμες ερωτήσεις που προκύπτουν κάθε φορά που δίνουμε και λαμβάνουμε feedback προτείνει απαντήσεις η μέθοδος Feedback του DasArts. Εναρκτήριο σημείο αυτής της προσέγγισης αποτελούν φιλοσοφικές πρακτικές όπως η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη.

Απρίλιος 2022

Kung Fu

Η χορεύτρια και καθηγήτρια πολεμικών τεχνών Ιωάννα Τουμπακάρη δίδαξε τη μέθοδο Ying Jow Fan Tsi Moon (Ying Zhao Fan Tzi Men), γνωστή στην Ελλάδα σαν «Νύχι του Αετού» ή Eagle Claw Kung Fu. Η εξάσκηση στο «Νύχι του Αετού» βασίζεται στην καλλιέργεια της δύναμης Jing. Στην κινεζική φιλοσοφία η δύναμη Jing έχει δύο πλευρές, Yin και Yang. Η πλευρά Yin αφορά την ενδυνάμωση των εσωτερικών οργάνων, της κυκλοφορίας του αίματος και της ενέργειας Qi, ενώ η πλευρά Yang αφορά την ενδυνάμωση των μυών, των τενόντων και του σκελετού. Το κουνγκ φου έχει ενταχθεί τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση του ηθοποιού από σημαντικούς παιδαγωγούς του θεάτρου όπως ο Anatoly Vasiliev.

Μάρτιος, Ιούνιος 2022

Υποκριτική στην Κάμερα

Η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, ηθοποιός, μεταφράστρια και δραματουργός, παρέδωσε σεμινάριο στο πρόγραμμα επιμόρφωσης ξεκινώντας από τη μελέτη του σεναρίου και του χαρακτήρα που καλείται ο ηθοποιός να υποδυθεί μπροστά στην κάμερα. Στόχος του μαθήματος ήταν να φτάσει κανείς στη σύνδεση/σύνθεση του ρόλου χρησιμοποιώντας τα πιο απλά υλικά με αφετηρία την προσωπική εκφραστικότητα και να δοθεί με αυτό τον τρόπο ζωή στο πρόσωπο που ο ηθοποιός καλείται να ερμηνεύσει στην οθόνη.

Ιούλιος 2023

Σωματικό – Δημιουργικό Θέατρο και Αρχαίο Δράμα

Στόχος του σεμιναρίου που παρέδωσε ο Κώστας Φιλίππογλου ήταν οι συμμετέχουσες/οντες να προσεγγίσουν τα δραματικά κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας με βάση τη διδακτική και την αισθητική του σωματικού δημιουργικού θεάτρου. Αυτή η προσέγγιση έχει επηρεαστεί από την παιδαγωγική και την αισθητική του Jacques Lecoq και του θεάτρου Complicité αλλά και από την προσωπική εμπειρία του Κώστα Φιλίππογλου. Οι συμμετέχουσες/οντες προσέγγισαν το αρχαίο δράμα με σωματικές δράσεις, δημιουργία εικόνων και μια «κινησιολογία που αφηγείται».

Ιούνιος 2023

Κατασκευή Θεατρικού Προσωπείου

Η Μάρθα Φωκά, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και μασκοποιός, δίδαξε σεμινάριο επιμόρφωσης για την κατασκευή θεατρικού προσωπείου. Ένα πρακτικής φύσεως εργαστήριο που είχε στόχο οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τη θεατρική μάσκα, ένα εργαλείο υποκριτικής και μεταμόρφωσης που χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες σχεδίασαν και έπειτα κατασκεύασαν τη δική τους μάσκα, μαθαίνοντας τεχνικές που μπορούν να εφαρμόσουν είτε για εκπαιδευτικούς λόγους είτε στο πλαίσιο μιας παράστασης. Η δημιουργική διαδικασία ξεκινά από την επιλογή του χαρακτήρα που θέλουν να δημιουργήσουν και επεκτείνεται σε μια ανθρωπολογική μελέτη που σχετίζεται κυρίως με τα μορφολογικά/ανατομικά στοιχεία του προσώπου αλλά και με τις εκφραστικές δυνατότητες.

Μάιος 2023