ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Θέατρο Ντοκουμέντο
Ο σκηνοθέτης Ανέστης Αζάς δίδαξε το σεμινάριο Θέατρο Ντοκουμέντο (Σεπτέμβριος 2022). Ο όρος παραπέμπει στη δραματοποίηση ιστορικών γεγονότων. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να προβούν σε έρευνα προκειμένου να συλλέξουν το ιστορικό και πληροφοριακό υλικό, να κρίνουν την αξιοπιστία του, να συγκρίνουν τις πηγές του και να τo συνθέσουν σε ενιαίο έργο.
Σεπτέμβριος 2022
Οι Κανόνες μιας Επιτυχημένης Ακρόασης
Ο casting director Μάκης Γαζής παρέδωσε σεμινάριο στις/στους συμμετέχουσες/οντες για τη διαδικασία και τους κανόνες μιας επιτυχημένης ακρόασης.
Σεπτέμβριος 2022
Flowing Through
Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός Στεφανία Γουλιώτη δίδαξε τη μέθοδο Flowing Through την οποία δουλεύει και εξελίσσει η ίδια. Στα μαθήματα διερευνήθηκαν τα ζητήματα: Πώς ακούμε αντί να κάνουμε πως ακούμε; Πώς «προχωρούν» και «κινούνται» ο ψυχισμός και η συμπεριφορά μας στη συνύπαρξη με τον άλλο; Πώς ο άλλος και η παρόρμηση και συμπεριφορά του γίνονται το καύσιμο για να προχωρήσουμε; Πώς θα είμαστε απρόβλεπτοι χωρίς να χάνουμε τον έλεγχο; Πώς εμπιστευόμαστε και αφήνουμε την παρόρμηση να μας κατευθύνει;
Οκτώβριος 2022
Οπερέτα
Ο συνθέτης Χαράλαμπος Γωγιός και ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης συντόνισαν το σεμινάριο μουσικού θεάτρου Οπερέτα. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να αφαιρέσει όλα τα επιθέματα των στερεοτυπικών, μηχανικών ή συντεχνιακών προσεγγίσεων από το μουσικό θέατρο και να το αποδώσει στις/στους σπουδάστριες/στές ως ένα, ανάμεσα σε άλλα, από τα πεδία ερμηνείας και δημιουργίας που συνιστούν την τέχνη του θεάτρου.
Ιούνιος – Ιούλιος 2022
Ο Παλλόμενος Ηθοποιός
Η Αλεξάνδρα Καζάζου δίδαξε σεμινάριο για το πάντρεμα της σωματικής ακρίβειας και του παλλόμενου performer, βασισμένο στις αρχές της μεθόδου Grotowski, με εργαλείο τη σπουδή χρόνων και την πρακτική της στις ομάδες Song of the Goat Theatre και Studio Matejka στο Ινστιτούτο Grotowski.
Ιούλιος 2022
Σώμα και Αντικείμενο
Το σεμινάριο της χορογράφου Γιώτας Καλλιμάνη πέρασε από τρία διαφορετικά στάδια. Το πρώτο ήταν η προετοιμασία των σωμάτων. Το δεύτερο η μετατροπή του σώματος του ηθοποιού σε σώμα κάποιου άλλου προσώπου ή αντικειμένου. Ακολούθησε έρευνα για το πώς το σώμα ως εκφραστικό μέσο δίνει υπόσταση στο αντικείμενο, πώς το ανάγει σε άυλη/ποιητική οντότητα και συνομιλεί μαζί του. Πώς μετατρέπεται το σώμα μας στο σώμα ενός άλλου; Πώς κανείς γίνεται κάποιος άλλος, αντλώντας έμπνευση από τις ταινίες, τα κείμενα, τους πίνακες και τις εικόνες του παρελθόντος;
Ιούνιος 2022
Θέατρο και Προφορικότητα
O σκηνοθέτης και ηθοποιός Ακύλλας Καραζήσης διερεύνησε τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η μεταφορά του γραπτού λόγου στον προφορικό, αλλά και τον τρόπο που οι ηθοποιοί μπορούν να παράγουν κείμενα μέσα από προσωπικές αφηγήσεις. Οι σπουδάστριες/στές κλήθηκαν να διηγηθούν προσωπικές ιστορίες/επεισόδια της ζωής τους (π.χ. πώς έγιναν ηθοποιοί, η οικογενειακή ιστορία κ.ά.), τις οποίες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μετέτρεψαν σε γραπτό κείμενο, το οποίο δούλεψαν εκ νέου. Παρήγαγαν τα κείμενα προφορικά και εν συνεχεία τα μετέγραψαν ως συγγραφείς.
Σεπτέμβριος 2022
Ποιητικός Λόγος και Μουσικότητα
Η Ρηνιώ Κυριαζή (ηθοποιός, σκηνοθέτρια) συνδύασε στο σεμινάριο που παρέδωσε τις μεθόδους της Μίρκας Γεμεντζάκη, της Kristin Linklater και του Roy Hart. Οι βασικοί άξονες των ασκήσεων επικεντρώθηκαν στην αναπνοή της μουσικής και του λόγου.
Ιούνιος – Ιούλιος 2022
Χωρο-γραφίες
Οκτώβριος 2022
Εργαλεία του Κωμικού
Η ηθοποιός και σκηνοθέτρια Σοφία Μαραθάκη παρέδωσε σεμινάριο με τίτλο Εργαλεία του Κωμικού. Οι συμμετέχουσες/οντες ασχολήθηκαν με τα ερωτήματα: Τι είναι το κωμικό; Τι είναι το χιούμορ; Τι είναι ο αυτοσαρκασμός; Η παγκόσμια δραματουργία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα έχει γεννήσει κείμενα ανυπέρβλητης ποιητικότητας, ομορφιάς και ευφυΐας με άξονα το κωμικό. Τα κείμενα του Αριστοφάνη, του Σαίξπηρ, του Λόπε δε Βέγκα, του Μολιέρου, του Γκόγκολ, του Τσέχωφ, του Ιονέσκο, του Γκολντόνι, του Καπετανάκη, του Περεσιάδη, τα σενάρια των Monty Python, του Τσάπλιν, του Γούντι Άλεν, των αδερφών Μαρξ, η Κομέντια ντελ Άρτε ή ο Καραγκιόζης αποτελούν πειστήρια της διαχρονικής δυναμικής της κωμωδίας. Αλλά και στον αντίποδα, στην τραγωδία, στο αστικό δράμα ή στο θέατρο του παραλόγου (Ευριπίδης, Μπέκετ, Ίψεν, Τσέχωφ κ.ά.), το κωμικό στοιχείο έρχεται και αναδεικνύει το τραγικό μέσα από την αντιστικτική του λειτουργία.
Ιούνιος 2023
Σκηνοθεσία: Σύνδεση με την Αγορά Εργασίας
Η δραματουργός και σκηνοθέτρια Νικολέτα Φιλόσογλου παρέδωσε σεμινάριο με θέμα τη σύνδεση των σπουδαστριών/στών με τους οικονομικούς όρους στον χώρο των κρατικών σκηνών (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, επιχορηγήσεις του ΥΠΠΟ κ.ά.) και του ιδιωτικού τομέα της θεατρικής αγοράς. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων οι σπουδάστριες/στές δούλεψαν με φύλλα προϋπολογισμού (budget template example), ήρθαν σε επαφή με τη διαδικασία δημιουργίας ΑΜΚΕ, με αιτήσεις επιχορήγησης θεατρικής παραγωγής, με προετοιμασία σκηνοθετικών προτάσεων αλλά και με χρονοδιαγράμματα και προετοιμασία ιδιωτικών συμφωνητικών πριν από την έναρξη των δοκιμών.
Μάρτιος 2023